ŠEF UNICEF-a, AMBASADORKA SAD-a I DIREKTORICA DIREKTORATA ZA PREDŠKOLSKO I OSNOVNO OBRAOVANJE U POSJETI OPŠTINI ROŽAJE

U srijedu, 20. maja, g. Bendžamin Perks, šef predstavništva UNICEF-a za Crnu Goru, gdja Arijana Nikolić, direktorica Direktorata za predškolsko i osnovno obrazovanje u Ministarstvu prosvjete i gdja Margaret Uyehara, ambasadorka Sjedinjenih Američkih Država, posjetiće Rožaje kako bi razgovarali o podizanju stope upisa u predškolsko obrazovanje u ovoj opštini.

Tom prilikom, u 10.00 sati, oni će se sastati sa gradonačelnikom Rožaja Ejupom Nurkovićem, a zatim će prisustvovati redovnoj sjednici Skupštine opštine Rožaje, gdje će u 11.00 sati šef predstavništva UNICEF-a za Crnu Goru Bendžamin Perks predstaviti Studiju o ulaganju u rano obrazovanje djece u Crnoj Gori. Sjednica se održava u zgradi Skupštine opštine Rožaje, Maršala Tita bb. Nakon toga, posjetiće vrtić „Boško Buha“.

Podaci o upisu djece u vrtiće u Crnoj Gori pokazuju da je stopa upisa najniža na sjeveru naše zemlje, regionu u kojem postojeći vrtići imaju kapaciteta da prime još djece. Iz tog razloga, kampanja „Svi u vrtić“ sprovodi se u Bijelom Polju, Beranama, Rožaju, Plavu i Andrijevici sa ciljem da podigne svijest o važnosti predškolskog obrazovanja za cjelokupan razvoj djeteta i poveća stopu upisa u predškolske ustanove u opštinama na sjeveru Crne Gore gdje je ona trenutno najniža.

Ključni nalazi istraživanja sprovedenog sa roditeljima djece starosti 3-6 godina koja ne idu u vrtić, a žive na sjeveru Crne Gore pokazuju da:

  • Većina roditelja čija djeca ne idu u vrtić, njih preko 60%, kaže da nije dovoljno informisana o radu predškolskih ustanova;
  • Najveći broj roditelja čija djeca ne idu u vrtić navodi da postoji neko kod kuće ko brine o djetetu;
  • Svaki peti roditelj misli da je primarna uloga vrtića da čuva djecu i pruži pomoć zaposlenim roditeljima, te ne prepoznaje ključni značaj predškolskog obrazovanja za rani razvoj i učenje vještina koje dijete ne uči kod kuće;
  • Čak jedna četvrtina roditelja smatra da djeca treba da počnu da uče tek kad krenu u školu.

 

Podaci iz mnogobrojnih urađenih studija govore da kvalitetni predškolski programi dovode do smanjenja napuštanja škole i ponavljanja razreda, do boljih obrazovnih postugnuća, ali i smanjenja stope nazaposlenosti, kriminala i drugih problematičnih društvenih ponašanja. Takođe, istraživanja iz oblasti neuronauke pokazuju da učenje tokom godina prije polaska u školu ima najjači efekat na razvoj budućih mentalnih funkcija kod djeteta.

 

Predškolsko obrazovanje igra veoma važnu ulogu u razvoju djeteta, a ima i značajne pozitivne socio-ekonomske efekte na cjelokupno društvo, zbog čega se smatra jednom od najisplativijih investicija za unaprijeđenje života pojedinca, ali i društva u cjelini.

Recent Posts