telefona

Rekorderi u Evropi: Crna Gora ima dva puta više mobilnih telefona nego stanovnika

Na kraju septembra ove godine broj korisnika mobilne telefonije u Crnoj Gori iznosio je 1.294.942 što odgovara penetraciji od 208,85 odsto, i predstavlja rekord u Evropi. Od ukupnog broja korisnika 53,6 odsto su prepaid korisnici, dok je postpaid korisnika 46,4 odsto, navodi se u Izvještaju o razvoju tržišta elektronskih komunikacija koji je juče razmatrala Vlada.

Usluge mobilne telefonije u Crnoj Gori pružaju tri operatora-Crnogorski Telekom, Telenor i M:Tel i to na teritoriji čitave države.

Tržišni lider u ukupnom broju korisnika je Mtel.

 

 

“U septembru 2019. godine, u odnosu na septembar prethodne godine, registrovan je rast broja korisnika od 4.9 odsto”, ističe se u izvještaju.

Poruke jeftinije, pozivi skuplji

Po visini pretplate po jedan postpaid paket Crnogorskog Telekoma i Telenora skuplji je od prosjeka zemalja Evrope u analiziranom uzorku (18,38 eura), dok su ostali paketi crnogorskih operatora jeftiniji od istog.

“Ovdje treba ukazati da je prosjek mjesečne pretplate u zemljama regiona (13,86 eura) niži u odnosu na prosjek zemalja Evrope (18,38 eura), iako postoji značajan broj operatora koji su istovremeno prisutni i u regionu i u zemljama Evropske unije (npr. Vodafone, T-Mobile, Telenor), što znači da postoji različita cjenovna politika, koja je očigledno prilagođena različitim standardima stanovnika zemalja regiona i stanovnika razvijenijih evropskih zemalja”, ističe se u Izvještaju.

Kada su postpaid korisnici u pitanju, cijene SMS poruka kod svih crnogorskih operatora su na nivou od 0,03 eura i značajno su povoljnije od prosječnih cijena u EU (0,07 eura) i nešto povoljnije od onih u zemljama regiona (0,04 eura).

“Po kriterijumu cijene razgovora u nacionalnom saobraćaju, paketi sva tri Crnogorska operatora mobilne telefonije su iznad prosjeka zemalja regiona i iznad prosjeka posmatranih zemalja EU. Važno je naglasiti da svi operatori u ponudi imaju i pakete kod kojih je razgovor prema svim mrežama uključen u pretplatu, ali su cijene ovih poziva izuzete iz kalkulacije prosječne vrijednosti zbog mogućnosti poređenja sa cijenama poziva koji se naplaćuju odvojeno od pretplate”, navodi se u Izvještaju.

Inače, naj­vi­še re­gi­stro­va­nih mo­bil­nih ko­ri­sni­ka bi­lo je 2008. go­di­ne ka­da je za­bi­lje­že­no čak 1,3 mi­li­o­na.

Manje žalbi

U prvih devet mjeseci ove godine je pisanim putem podnešeno 13.850 prigovora korisnika na sve EK usluge u Crnoj Gori, što je šest odsto manje u odnosu na isti period prošle godine.

“Prigovori su se odnosili na sve aspekte pružanja usluga (iznos računa, smetnje i prekidi u radu servisa, zloupotrebe, zahtjevi za raskid ugovora i sl.)”, ističe se u izvještaju.

Broj korisnika koji je u prvih devet mjeseci 2019. godine, nezadovoljan rješenjem operatora na podnešeni prigovor, podnio žalbu Agenciji je 463.

Kupili su kuću u Italiji za 1 evro: Evo kakvi su im utisci!

“Od ovog broja 97 žalbi je odbijeno, 104 žalbe su usvojene, dok je 164 postupka obustavljeno, jer su nakon podnošenja žalbi i zahtjeva Agencije da se po njima operatori izjasne, isti preinačili svoje odluke, odnosno u naknadnom postupku usvojili prigovore korisnika. Dakle, pozitivno po korisnika je riješeno 58 odsto žalbi koje su podnešene Agenciji, dok je 21 odsto žalbi odbijeno”, navodi se u izvještaju.

Na ostale žalbe je odgovoreno pisanim putem ili su proslijeđene Upravi za inspekcijske poslove na dalje postupanje.

Kada su u pitanju tužbe na odluke Agencije, u izvještajnom periodu, Upravnom sudu Crne Gore je podnešeno 13 tužbi.

Recent Posts