Probala sam najpopularniji trik za spavanje i super je

Internetom već godinama kruži trik koji garantuje da ćete zaspati za 60 sekundi, čak i ako imate nesanicu i velike probleme sa snom. Kao iskusan insomničar, riješila sam da isprobam foru i, pravo da vam kažem, odlična je.

Odmah na početku da vam kažem – naravno da nijesam stvarno zaspala za 60 sekundi. Ali, to uopšte ne umanjuje činjenicu da sam se nakon ove vježbe osjećala mnogo smirenije, opuštenije, pospanije i da, zaspala sam mnogo, mnogo brže nego inače. Ako mene pitate, sve što ostavlja efekat bensedina, a nije bensedin i ne škodi organizmu, pun je pogodak, tako da vam iskreno preporučujem da probate.

U pitanju je čuvena vježba disanja 4-7-8 za koju ste vjerovatno hiljadu puta čuli, ali je nikad nijeste isprobali. Uputstva su sljedeća: spremite se za spavanje, legnete u krevet, smestite se tako da vam je udobno, zatvorite oči i dišete određenim tempom. Udah treba da traje četiri sekunde, zatim zadržite dah sedam sekundi, pa lagano izdišete vazduh osam sekundi. Pa onda ponovo. Ja sam udisala na nos, a izdisala na usta jer mi je tako bilo prirodno.

Možda djeluje blesavo i banalno – što je ujedno i glavni razlog zašto sam godinama čitala o tom triku a nikad ga nisam probala – ali već posle nekoliko tura počnete da osećate kako se lagano smirujete.

Primjetila sam da sam fokusirana na brojanje, pa mi misli ne lete na sve strane (što je inače veliki problem za mene, kao i za većinu ostalih insomničara) a disanje, iako u početki jeste čudno, značajno umiruje rad srca. Ako ste poput mene, i imate povremeno ubrzano lupanje srca, primjetićete da je ovo sjajan trik za smirivanje.

Nisam gledala na sat, pa ne znam koliko je tačno vrijemena prošlo pre nego što sam zaspala, ali sam posle jedno 15-ak rundi osjetila da sam potpuno smirena i opuštena i kao da mi je svaki delić tijela potpuno opušten. Nastavila sam da se fokusiram samo na disanje, ne dozvoljavajući mislima da odu tamo gdje bi željele i jako brzo zaspala. Kad kažem “jako brzo” ne mislim za tri minuta, ali okvirno oko 10 do 15 minuta, što je za mene zaista jako brzo – budući da se inače satima vrtim po krevetu.

Ono što me je posebno fasciniralo kod ove tehnike jeste to što sam na trenutak osjetila kao da mi je tijelo potpuno opušteno i gotovo kao da plutam.

Nisam vjerovala da disanje može tako da utiče na čitav organizam – ali, eto, izgleda da legenda o 4-7-8 tehnici ne živi za džabe. Pošto mi je pomogla da zaspim tri večeri zaredom, rešila sam da testiram tehnku i tokom dana, u jako stresnim situacijama, kad mislim da mi je potrebno opuštanje.

Konkretno, našla sam se na snimanju magnetnom rezonancom, a oni od vas koji su bili znaju koliko to iskustvo može da bude neprijatno. Osjetila sam da nailazi napad panike i počela da dišem na ovu foru u nadi da će me to smiriti (jer za bensedin je već bilo prekasno). I, gle čuda, veoma brzo sam se smirila – nijesam odjednom postala najopuštenija osoba na svijetu, i dalje sam osjećala neku vrstu straha i neprijatnosti, ali srce je počelo mnogo sporije da kuca i napad napike se nekim čudom smirio. Ovde bih napomenula da mi se nikad ranije nije desilo da uspem tek tako da iskuliram napad panike, jer inače izađem u brzu šetnju ili drmnem tri rakije.

Niko nije spreman za novu opsesiju koja će zamijeniti pink flamingose

Dakle, tehnika 4-7-8 vas neće uspavati za 60 sekundi i neće vam riješiti sve probleme u životu ali će vam garantovano u situcijama kad ste uznemireni pomoći da se smirite i i te kako će vas umiriti uveče prije spavanje. Definitivno je vrijedno pokušati.

(Noizz)

Recent Posts