Kampanja „Svi u vrtić!“ podstakla građane da upišu djecu u vrtić

PODGORICA, 2. novembar 2015. – Rezultati istraživanja sa roditeljima djece 3-6 godina na sjeveru pokazuju da je kampanja Svi u vrtić podstakla veliki broj građana da upiše djecu u vrtiće.

Kampanja „Svi u vrtić!“ je tokom proljeća 2015, u opštinama sa najnižom stopom upisa u predškolsko obrazovanje – Bijelom Polju, Beranama, Rožaju, Plavu i Andrijevici, pozivala roditelje da upišu djecu u vrtiće.

Promovišući princip učenja kroz igru, NVO „Pedagoški centar“ i Odsjek za predškolsko obrazovanje Filozofskog fakulteta, organizovali su tokom kampanje vrtiće na otvorenom u pet gradova na sjeveru države kako bi djeci i roditeljima pokazali prednosti predškolskog obrazovanja, ali i unaprijedili vještine vaspitača.

 

Djeca su takođe uživala u muzičkim, plesnim i dramskim performansima Umjetničke škole “Vasa Pavić” iz Podgorice i Fakulteta dramskih umjetnosti sa Cetinja, koji su posebno osmišljeni za kampanju “Svi u vrtić”.

 

Istraživanje sprovedeno prije početka kampanje sa roditeljima djece od 3 do 6 godina koja ne idu u vrtić, a žive na sjeveru Crne Gore, pokazalo je da većina ovih roditelja, njih preko 60 odsto, kaže da nisu dovoljno informisani o radu predškolskih ustanova.

 

Međutim, poređenje rezultata istraživanja prije i poslije kampanje pokazuje da su ovi roditelji u opštinama u kojima je bila realizovana kampanja, izrazili pozitivnije stavove prema vrtićima poslije kampanje.

Naime, gotovo svi roditelji, 96% razumjeli su cilj kampanje, a većina, 71%, je znala i naziv kampanje. Gotovo svi roditelji,  91%, ocijenili su kampanju kao korisnu za upoznavanje roditelja i djece predškolskog uzrasta o radu vrtića u Crnoj Gori.

Velikoj većini roditelja, 80%, kampanja se veoma dopala, a prije svega zato što djeca nijesu bila posmatrači, već aktivni učesnici događaja organizovanih u okviru kampanje.

Većina roditelja, 85%, ocjenila je da je kampanja uticala na ljude iz njihove okoline da ozbiljno razmisle o upisu djece u vrtić, a 43% roditelja je reklo da je kampanja podstakla njih lično da upišu dijete u vrtić.

Roditelji koji znaju za kampanju su u većem procentu upisivali djecu u vrtiće nego oni koji ne znaju. Ta razlika se uočava u svim opštinama na sjeveru, uključujući i one u kojima kampanja nije sprovođena, ali su roditelji čuli za nju.

Većina roditelja koji ni ove godine nisu upisali djecu u vrtić kao glavne razloge navodi finansijske i druge objektivne prepreke (prije svega udaljenost vrtića), 70%, dok je samo 30% navelo lične razloge.

U procentima, upis u vrtiće u opštinama u kojima je sprovedena kampanja „Svi u vrtić“ povećao se od 3% do 24% u odnosu na prošlu godinu.

„Naša poruka je: Svi u vrtić! Nema boljeg ulaganja koje neko društvo može da preduzme nego što je ulaganje u rano djetinjstvo djece od rođenja do šest godina. Opšta pokrivenost djece u Crnoj Gori je ostvariva, a to možemo postići ukoliko budemo radili zajedno” ističe šef predstavništva UNICEF-a u Crnoj Gori Bendžamin Perks.

 

Kampanja „Svi u vrtić” je dio širih nastojanja crnogorskog obrazovnog sistema da, uz podršku UNICEF-a, do 2020.godine, dostigne 100-procentni obuhvat djece od 3 do 6 godina predškolskim obrazovanjem.

Recent Posts