san

6 stvari koje istog momenta uništavaju san: Mnogi nesvjesno prave ove greške prije spavanja!

Nedostatak sna utiče na mentalno i fizičko zdravlje, a oni koji ne dobijaju dovoljno sna tokom noći skloniji su gojenju, te imaju slabiji imunitet, česte promene raspoloženja i rizik od kardiovaskularnih bolesti, piše msn.com.

 

Neke osobe teško utonu u san i spavaju samo nekoliko sati, a u tome ih ometaju određene navike.

Alkohol

Mnogi veruju i da čaša vina pre spavanja ili piva pomaže da brže zaspimo, ali nije tako. Alkohol je usko povezan s nepravilnim snom.

 

“Konzumiranje alkohola pre spavanja donosi štete nego koristi”, tvrdi Breus i dodaje:

 

“Možda brže zaspite, ali u drugoj polovini noći vaš san postaje loš.”

Tehnologija

Korišćnje mobilnog pre spavanja ometa san jer svetlost ekrana šalje mozgu signale da je još uvek dan, a zapravo je vreme za spavanje.

 

foto: Shutterstock

Kafa

Ako majka kaže da taj čovjek nije za vas, poslušajte je: Evo zašto!

Mnogim ljudima je gušt da posle večere popiju šaljicu kafe, ali kofein može da uzrokuje grčeve u stomaku, čestu potrebu za mokrenjem, ubrzani rad srca i naravno, nedostatak sna“,  klinički psiholog tvrdi Majkl Breus.

Temperatura tela

 

Temperatura našeg tela ima veliku ulogu kod spavanja.

 

“Niža temperatura tela omogućava duži i mirniji san”, kaže Breus i dodaje da ukoliko se previše ugrejemo tokom noći dolazi do otežanog odlaska u REM fazu sna.

 

Fizička aktivnost

 

Treniranje je potrebno kako biste pratili svoj unutrašnji sat. Neki ljudi vežbaju sat vremena pre odlaska na spavanje što loše utiče na vas jer telu je potrebno nekoliko sati odmora između treninga i spavanja.

 

foto: Shutterstock

Masna hrana

 

Masna hrana je povezana sa problemima u REM fazi pre spavanja i kod muškaraca i kod žena. Stoga, trebalo bi da smanjite unos masti i kalorija u obroku pre odlaska u krevet.

 

Povezani su s problemima u REM fazi spavanja i kod žena i kod muškaraca.

 

Brige

 

Ako jedete pravu hranu, izbegavate alkohol i opuštate se pre spavanja, a i dalje imate poteškoće sa snom, razlog se možda krije negde drugde.

 

Breus tvrdi da razmišljanje o poslu i obavezama koje vas čekaju sledećg dana dovodi do frustracija i problema sa spavanjem. Probajte da čitate knjigu ili slušate muziku pre odlaska u krevet.

Recent Posts